Σε αυτόν εδώ τον οδηγό θα δούμε πώς μπορούμε να εντοπίσουμε τι ακριβώς φταίει και έχουμε υψηλό ping όταν παίζουμε.
Αρχικά το λογικό που πρέπει να κάνουμε είναι να δούμε εάν το υψηλό Ping το έχουμε μόνον εμείς.
Έτσι πιέζουμε το tab και βλέπουμε εάν και οι άλλοι χρήστες έχουν το ίδιο πρόβλημα (μόνιμο ψηλό ping).
Κατόπιν βλέπουμε από το eye εάν έχουμε ping και σε άλλους servers , κάνουμε ένα ping και στη συνέχεια
ένα trace route.
Διαχωρίζουμε τα εξής σενάρια :
1.Server
α. Ο διακομιστής έχει φόρτο παιχτών με αποτέλεσμα η γραμμή του server να φτάνει στο όριο της, έτσι όλοι οι παίχτες θα έχουν ping
β. Ο διακομιστής να έχει cpu/memory load με αποτέλεσμα να έχετε spikes/ping jumps (στιγμιαία) που τα βλέπετε απτο lagometer σας
γ. Ο ISP του διακομιστή να έχει φόρο στο δίκτυό του με αποτέλεσμα να έχουν όλοι οι χρήστες ping
δ. Η σύνδεση με το ΑΙΧ του ISP του διακομιστή να έχει φόρτο με αποτέλεσμα όλοι οι χρήστες να έχουν ping εκτός των χρηστών που
έχουν σύνδεση στον ίδιο ISP με τον server
2.Client
α. Ο παίκτης έχει 999 συχνά , packet loss κτλ. πρόβλημα πακέτων της γραμμής - θέμα DSLAM ή κατάχρηση κοινόχρηστης ή μη σύνδεσης
πιθανότατα κάποιο update/download
β. Ο παίκτης ανεβάζει ping σταθερά , πρόβλημα κυκλώματος του ISP του (για συγκεκριμένες χώρες-τοποθεσίες) ή του DSLAM του
Αυτό θα το δεί από ένα tracert που θα αναλύσω παρακάτω ή κατάχρηση κοινόχρηστης ή μη σύνδεσης πιθανότατα κάποιο update/download
γ. Συχνά disconnect πολλές φορές λόγου ποιότητας/θορύβου της γραμμής. Το βλέπουμε απτo Interface του router μας καθώς και με
τις κατάλληλες αλλαγές μπορούμε να έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
Μηχανικές βλάβες router και switch είναι σπάνιες, μία επανεκίνηση ωστόσο πολλές φορές στο router είναι καλή σε περίπτωση
προβλήματος με το DSLAM. Σε forum όπως
www.adslgr.com μπορεί να υπάρχουν αναφορές από άτομα της περιοχής σας για παρόμοια
προβλήματα έως χάρτες καταστάσεως των DSLAM που μπρορούμε να δούμε σε τί κατάσταση βρισκόμαστε.
Εργαλεία:
CMD: Το DosBox είναι φίλος μας,
Πατάμε το Start/Έναρξη-> Run/Εκτέλεση-> και γράφουμε "cmd" πατάμε στη συνέχεια το Enter.
Στο μαύρο παράθυρο που θα μας ανοίξει γράφουμε αρχικά "ping xxx.xxx.xxx.xxx" ΧΩΡΙΣ το port του server και πατάμε το enter.
C:\Documents and Settings\tsiavas>ping 194.177.211.50
Pinging 194.177.211.50 with 32 bytes of data:
Reply from 194.177.211.50: bytes=32 time=2ms TTL=119
Reply from 194.177.211.50: bytes=32 time=8ms TTL=119
Reply from 194.177.211.50: bytes=32 time=6ms TTL=119
Reply from 194.177.211.50: bytes=32 time=5ms TTL=119
*με την προέκταση -t το Ping δε σταματά ποτέ και έχουμε μία πιο αντικειμενική μέτρηση "ping -t xxx.xxx.xxx.xxx"
Ο Η/Υ μας αποστέλνει 4 πακέτα στον server, στις απαντήσεις που μας στέλνει βλέπουμε τα miliseconds. Τα λογικά πλαίσια κυμαίνονται
από μονοψήφια έως 40 msec ανάλογα τον φόρτο του DSLAM που πέφτουμε και την απόσταση από τον Ελληνικό server, καθώς και το δίκτυο
του. Εάν η απόκλιση των ms μεταξύ των πακέτων είναι μεγαλύτερη των 10ms υπάρχει αστάθεια. Για να εντοπίσουμε που ακριβώς,
αφού βεβαιωθούμε πως δεν κατεβάζουμε τίποτα, υπάρχει το πρόβλημα πρέπει να κάνουμε ένα trace route.
Πατάμε το Start/Έναρξη-> Run/Εκτέλεση-> και γράφουμε "cmd" πατάμε στη συνέχεια το Enter.
Στο μαύρο παράθυρο που θα μας ανοίξει γράφουμε "tracert xxx.xxx.xxx.xxx" ΧΩΡΙΣ το port του server και πατάμε το enter.
C:\Documents and Settings\tsiavas>tracert 194.177.211.50
Tracing route to mrtgmonitor1.grnet.gr [194.177.211.50]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.2.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 62.103.127.1
3 17 ms 2 ms 2 ms athe-psyc.backbone.otenet.net [195.170.3.241]
4 3 ms 2 ms 3 ms athe6509k1-vlan40.otenet.net [62.103.4.254]
5 11 ms 6 ms 3 ms 83.235.5.1
6 6 ms 6 ms 18 ms grnet.aix.gr [195.130.89.1]
7 15 ms 2 ms 3 ms athens1-to-athens3.backbone.grnet.gr [195.251.27
.86]
8 3 ms 3 ms 4 ms mrtgmonitor1.grnet.gr [194.177.211.50]
Trace complete.
Εδώ βλέπουμε το δρομολόγιο που ακολουθεί το πακέτο μας για να φτάσει από τον Η/Υ μας στον server. Αριστερά βλέπουμε έναν αύξον αριθμό
αρχίζοντας από το ένα με όριο το 30. Το 1ο λοιπόν hop είναι το router μας Ή κάποιος gateway server στο LAN μας, μετά ακολουθούν
ο πρώτος κόμβος (εκέι βλέπουμε εάν έχει πρόβλημα το dslam). Στη συνέχεια μας βλέπουμε το backbone του ISP μας και έπειτα το AIX
εκεί μπορούμε να δούμε εάν το δίκτυο του παροχέα του Server έχει πρόβλημα. Τελικός προορισμός ο ίδιος ο server.
Έναν συνδιασμό των παραπάνω δύο εντολών μπορούμε να κάνουμε με διάφορα εργαλεία όπως για παράδειγμα το WinMTR
http://files.bnb.gr/PUB/COD2/tools/WinMTR.exeΣτο κενό βάζετε την IP του server και πατάμε το start το αφήνουμε να μετρήσει γύρω στα 20 δευτερόλεπτα για να γίνει και το Name Resolve
των hops. Επιλέγουμε copy to clipboard και κάνουμε paste όπου θέλουμε τα αποτελέσματα. Τα αναλύουμε και εντοπίζουμε το πρόβλημα.
Το μόνο πράγμα που δε μπορούμε να δούμε και είναι αδυναμία των windows είναι τα πακέτα επιστροφής. Βλέπουμε δηλαδή μόνο το tracert
των πακέτων που αποστέλνουμε, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία εύρεσης του προβλήματος όταν ο ISP μας έχει επιλέξει να δρομολογεί
τα πακέτα επιστροφής από άλλο δρόμο όπως η HOL και η Tellas σε μερικές μερίδες/ranges IP, πελατών δηλαδή προκειμένου να ξεφορτώσουν
το Link τους με το AIX. Συγκεκριμένα λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι να κάνετε ένα restart στο router σας ώστε να πάρει άλλη IP. Εάν
δε το πρόβλημα παραμένει, αλλάξτε πακέτο σας με αναβάθμιση/υποβάθμιση ή αλλάξτε εταιρια. Αυτό έτυχε στην 2η HOL που έχω εδώ και επτά
μήνες και δεν έχει διορθωθεί και πρόσφατα στην Tellas.
Tracing route to ipa125.49.91.tellas.gr [91.140.49.125]over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.2.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 62.103.127.1
3 8 ms 18 ms 18 ms athe-psyc.backbone.otenet.net [195.170.3.241]
4 2 ms 2 ms 2 ms athe6509k1-vlan40.otenet.net [62.103.4.254]
5 2 ms 2 ms 3 ms 83.235.5.1
6 6 ms 2 ms 2 ms gig1-0-0-cr04-otenet.ath.oteglobe.net [62.75.3.9]
7 43 ms 43 ms 43 ms pos0-0-cr01.fra.oteglobe.net [62.75.4.118]
8 44 ms 43 ms 49 ms 62.28.208.5
9 55 ms 53 ms 75 ms as0-dcr2.fra.cw.net [195.2.10.158]
10 60 ms 56 ms 56 ms so-4-0-0-dcr1.amd.cw.net [195.2.10.149]
11 79 ms 56 ms 56 ms so-3-0-0-zcr1.amt.cw.net [208.173.211.238]
12 56 ms 56 ms 57 ms ge-1-3-0-zpr1.amt.cw.net [208.173.220.152]
13 73 ms 61 ms 72 ms cable-and-wireless-peering.amt.cw.net [208.173.212.62]
14 58 ms 59 ms 60 ms so-2-2-0.TL2.AMS2.ALTER.NET [146.188.3.217]
15 57 ms 56 ms 62 ms so-6-0-0.XR2.AMS6.ALTER.NET [146.188.8.89]
16 59 ms 73 ms 72 ms POS2-0.GW5.AMS6.ALTER.NET [146.188.5.45]
17 * * * Request timed out.
18 57 ms 58 ms 57 ms 62.169.192.11
19 * * * Request timed out.
20 * ^C
C:\Documents and Settings\tsiavas>
Βλέπουμε εδώ πως τα πακέτα προς μια dsl της tellas πάνε μέσω εξωτερικού (AMS=Amsterdam, Alter.net=Carrier)
Αυτό συμβαίνει σε συγκεκριμένα IP ranges διότι στο tellas.gr δρομολογούνται σωστά μέσω του IX όπως και σε
μερικές άλλες IP dsl της tellas.
Tracing route to ipa23.60.91.tellas.gr [91.140.60.23]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.2.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 62.103.127.5
3 2 ms 4 ms 2 ms athe-psyc.backbone.otenet.net [195.170.3.241]
4 2 ms 2 ms 2 ms athe6509k1-vlan40.otenet.net [62.103.4.254]
5 3 ms 2 ms 3 ms 83.235.5.1
6 31 ms 2 ms 3 ms tellas.aix.gr [195.130.89.19]
7 4 ms 3 ms 4 ms 62.169.252.77
8 12 ms 3 ms 3 ms 62.169.192.76
Ομοίως και η HOL:
Tracing route to ppp230-101.dsl.hol.gr [89.210.230.101]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.2.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 62.103.127.5
3 41 ms 15 ms 6 ms athe-psyc.backbone.otenet.net [195.170.3.241]
4 14 ms 2 ms 2 ms athe6509k2-vlan40.otenet.net [62.103.4.1]
5 44 ms 6 ms 6 ms 62.103.6.145
6 3 ms * 5 ms 80.106.2.86
7 9 ms 68 ms 7 ms athe-gsrb-ge23.otenet.net [62.103.7.4]
8 21 ms 38 ms 31 ms gig4-0-0-cr02-otenet.ath.oteglobe.net [62.75.3.5]
9 99 ms 103 ms 242 ms pos6-0-0-cr02.lon.oteglobe.net [62.75.4.82]
10 88 ms 85 ms 91 ms ge-5-0-0.ar3.LON3.gblx.net [206.41.25.113]
11 93 ms 92 ms 87 ms HELLAS-ON-LINE-London.so-4-3-0.ar3.LON3.gblx.net[64.208.158.154]
12 79 ms 81 ms 82 ms POS03-00-03.med00.brd.hol.gr [62.38.36.17]
13 111 ms 159 ms 119 ms gigaeth00-05-05-06.med00.ccr.hol.gr [62.38.97.5]
14 295 ms 177 ms 241 ms tengigaeth09-00-00.med00.ar.hol.gr [62.38.97.58]
15 88 ms 91 ms 258 ms gigaeth00-01.med00.dsl.hol.gr [62.38.97.2]
16 105 ms 86 ms 92 ms ppp230-101.dsl.hol.gr [89.210.230.101]
Για περιπτώσεις προβλήματος με server του εξωτερικού βλέπουμε πως αλλάζει το δρομολόγιο
αφού και ο προορισμός είναι διαφορετικός. Έτσι μετά το backbone του ISP μας το πακέτο
φτάνει στον Carrier του ISP μας, ταξιδεύει στον ISP/Hoster Του Server μας και τελικά
στον ίδιο τον server.
Σε περιπτώσεις που ένα από αυτά τα hops έχει υψηλό χρόνο και αυτό συνεχίζει και στα
επόμενα hops μέχρι τον τελικό προορισμό, τότε εντοπίζουμε το πρόβλημα στο πρώτο hop
με αυξημένη απάντηση.
Tracing route to gs.callofduty.gr [85.131.143.151]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.2.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 62.103.127.1
3 2 ms 2 ms 2 ms athe-psyc.backbone.otenet.net [195.170.3.241]
4 2 ms 2 ms 2 ms athe6509k2-vlan40.otenet.net [62.103.4.1]
5 18 ms 2 ms 3 ms 83.235.5.5
6 15 ms 16 ms 17 ms gig1-0-0-cr04-otenet.ath.OTEGlobe.net [62.75.3.9]
7 46 ms 42 ms 42 ms pos3-0-cr01.fra.OTEGlobe.net [62.75.4.110]
8 45 ms 43 ms 55 ms g9-40.mpd01.fra03.atlas.cogentco.com [130.117.14.241]
9 44 ms 56 ms 49 ms 80.95.144.202
10 59 ms 55 ms 44 ms 85.131.143.151
Trace complete.
Λύσεις για περιπτώσεις πιταρισμένων DSLAM είναι η αναβάθμιση/υποβάθμιση των γραμμών του ΟΤΕ. Δεν είναι ανάγκη η αναβάθμιση των
πακέτων σας στους Providers δηλαδή μπορεί να έχετε γραμμή 2mbit από τον ΟΤΕ/Παροχό σας και πακέτο σύνδεσης του ISP στο 1mbit,
έτσι στο DSLAM θα πάτε στη μερίδα των 2mbit (πακέτα/pings). Για να δείτε πόσα πακέτα σηκώνει η γραμμή σας ανοίχτε το
All Seeing Eye και από τα μενoύ "Tools -> Options-> Network Options" πατήστε το Αutodetect. Όταν τελειώσει η μέτρηση θα δείτε
το εύρος της γραμμής καθώς και τα πακέτα που σηκώνει.
Τέλος με τις εντολές "cl_maxpackets xx" από 20-40 και "snaps xx" από 30-100 μπορούμε να έχουμε καλύτερη/χειρότερη επικοινωνία
με τον server. Αν ανεβάσετε τις τιμές αυτές θα κάνετε το ping σας λίγο πιο ψηλό αλλά πιο σταθερό και το αποτέλεσμα θα είναι
καλύτερο.